امروز

یکشنبه, ۳۱ شهریور , ۱۳۹۸

  ساعت

۲۲:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

الگوی خودآسیب رسان محرومیت هیجانی چه مشکلاتی را در رابطه ها بوجود می آورد؟

 

اگر الگوی خود آسیب رسان محرومیت هیجانی در شما بدلیل عدم برآورده شدن نیازهای بنیادین تان در طول رشد و تحول در شما شکل گرفته است بهتر است به علایم زیر توجه نمایید. با علائم خطر در شروع روابط و مرحلهٔ آشنایی در افرادی با الگوی خود آسیب رسان محرومیت هیجانی بیشتر آشنا شویم.

 

معمولا در شروع رابطه ها ممکن است چنین افکار و باور هایی در ذهن شما شکل بگیرد و پیامد آنها رفتاری انجام دهید مثلا نزد خودتان فکر کنید که، ‎ ‎به حرفهای من گوش نمی دهد،دائم حرف می زند، ‎‎برای ارتباط صمیمی با من راحت نیست.‏ یا پرمشغله است.، وقت کمی برای من می گذارد، نجوش، بی مهر و درونگراست.‏

 

یا احتمال دارد نگرشتان این گونه باشد که شما بیشتر از او مایل به برقراری رابطهٔ صمیمانه هستید یا ‎وقتی به او سخت نیاز دارید، در کنار شما نیست، کمتر در کنار شماست، اما ذهن شما کاملاً مشغول اوست.‏ یا احتمال دارد بگویید  ‎احساس های شما را درک نمی کند و ‎ ‎بیشتر، شما نیازهای او را برآورده می کنید تا اینکه او نیازهای شما را برآورده سازد.‏

 

نشانه های الگوی خود آسیب رسان محرومیت هیجانی در روابط‏

 

‏۱‏‎. ‎نیازهای خودتان را به شریک زندگی تان نمی گویید و بعد از اینکه نیازهایتان برآورده نشدند، احساس ناامیدی و سرخوردگی ‏می کنید‎.‎
‏۲‏‎. ‎احساس های خود را به شریک زندگی تان بازگو نمی کنید و بعد از اینکه درک نشدید، احساس سرخوردگی و ناامیدی می ‏کنید‎.‎

‏۳‏‎. ‎همیشه خودتان را قوی و بی نیاز نشان می دهید و بنابراین همسرتان پی به نیازهای شما نمی برد‎.‎
‏۴‏‎. ‎احساس ناکامی و محرومیت می کنید، اما لام تاکام حرف نمیزنید. بنابراین کینه جویی شما گل می کند‎.‎

‏۵‏‎. ‎عصبانی و پرتوقع هستید‎.‎
‏۶‏‎. ‎دائم شریک زندگی تان را به دلیل توجه ناکافی، سرزنش می کنید‎.‎

‏۷‏‎. ‎سرد، نجوش، نامهربان و دست نیافتنی می شوید‎.‎

 

 

مراحل تغییر الگوی خود آسیب رسان محرومیت هیجانی

 

 

‏۱‏‎. ‎محرومیت کودکی تان را درک کنید. کودک محروم و آسیب دیدهٔ درون را حس کنید‎.‎

‏۲‏‎. ‎احساس های محرومیت در روابط فعلی تان را به دقت زیر نظر بگیرید. نیاز به محبت، همدلی و راهنمایی را به خوبی لمس ‏کنید‎.‎

‏۳‏‎. ‎روابط گذشتهٔ خود را به منظور روشن سازی الگوی حاکم بر روابط بررسی کنید، موانعی را که باعث عدم تغییر شما می ‏شوند، فهرست کنید‎.‎

‏۴‏‎. ‎از رابطه با افراد سرد و بی مهری که شما را به شدت مجذوب خودشان می کنند، دوری کنید‎.‎

‏۵‏‎. ‎وقتی که فرد مورد علاقهٔ شما از لحاظ هیجانی آدم سالمی است از این فرصت استفاده کنید تا روابط خود را بهبود بخشید. ‏نیازهای خودتان را بازگو کنید. به طرف مقابل، آسیب پذیری های خود را بگویید‎.‎

‏۶. از مقصر دانستن نامزدتان و پرتوقعی خود، دست بردارید.‏

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی