امروز

دوشنبه, ۲۷ آبان , ۱۳۹۸

  ساعت

۰۹:۱۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

  • اپيدمی تربيت دانشمند قبل از شش سالگی

بزرگترين دليل گذاشتن كودكان در كلاس های مختلف ترسی است كه والدين از عقب ماندن فرزندشان از ديگر بچه ها دارند. اما چرا نبايد از فرزندانمان دانشمند بسازيم.

١. يك سال اول زندگي كودك تنها بر پايه حس ميباشد. بين يك تا شش سال زندگي كودك بر پايه احساس و تخيل ميیباشد. نياز كودك در شش سال اول پرورش تخيل و احساسات كودك يا همان هوش هيجاني ست و كودك تنها و تنها از طريق بازی رشد سالم روانی خواهد داشت.

٢. عقل كه پايه آموزش هاي علمي ست از حدود شش سالگی كم كم به وجود می آيد، كودك تخيل را كم كم رها مي كند و به سمت علم خواهد رفت. قبل از شش سالگی چون مغز رشد كافي برای فهم مفاهيم علمي ندارد آسيب به احساسات كودك كه نياز به رشد دارند خواهد زد.

٣. اگر فرزند دو يا سه ساله شما تمايل به خواندن و نوشتن دارد بزرگترين دليل، ديدن خوشحالی والدين است كه حكم تشويق برای كودك دارد. همانگونه كه ما تمام سعی خود را مي كنيم فرزندانمان را از بيشتر جنبه های ديگر زندگی مانند رابطه جنسی دور نگه داريم چون واقف به آسيب هستيم چرا آنها با دانشمند ساختن به دنيای بزرگسالان پرت می كنيم!

٤. بازی كردن به كودك قوانين طبيعت و كشف دنيا و توانايي های خود را مي آموزد كه هيچ علمي آن را به كودكان نخواهد آموخت.

٥. كودكانی كه وقت خود را به جای احساس و تخيل صرف آموزش علمی می كنند تبديل به موجودات خارق العاده ای می شوند كه سر بزرگ اما دستان كوچك دارند. كودكی كه به جای بازی پشت ميز كلاس زبان نشسته و به جای اينكه با مداد نقاشی بكشد الفبا را آموخته رشد سالم روانی كه بين يك تا شش سال اول بايد اتفاق بيافتد از دست خواهد داد.

٦. ريسك بزرگی وجود دارد به دليل اضطرابی كه آموزش زودرس به كودكان می دهد باعث شود اضطراب با درس خواندن گره بخورد و كودك برای هميشه با آموزش و درس با مشكل مواجه شود.

 

٧. رقابت زير شش سال باعث ايجاد حسادت و اضطراب در كودكان خواهد شد. رشته های انفرادی مثل ژيميناستيك و باله به كودكی كه بايد در رابطه همكاری و بازی با ديگران رشد كند ويژگی های كودكان خودشيفته و كمال پرستی را خواهد آموخت.

٨. احساسات خود را فرافكنی نكنيم. اينكه كودكم خوشحال است پشت ميز بنشيند به جای آنكه بازی كند. يا مورد آموزش آكادميك قرار بگيرد وقتی می تواند از خلاقيتش استفاده كند تنها احساسات شخصی ماست كه به بچه ها تعميم مي دهيم.

 

 

٩. كودكان همين چند سال را برای بازی و شادی وقت دارند. اين تصور شما به عنوان يك بزرگسال است كه كلاسهای مختلف كودكتان را از خوشحالی كودكی دور نمی كند، زمانی متوجه می شويد كه هيچ راهی براي پس دادن كودكی آنها نيست.

١٠. زندگی اكر برای شما رقابت و دويدن اما هرگز نرسيدن و ترس از عقب ماندن از بقيه است اين وحشت را به كودكان تحميل نكنيد.

١١. كودكان را وسيله پز دادن نكنيد. پز دادن با كودك از آنها موجوداتی خالی با ظاهری پف كرده خواهد ساخت كه همان خودشيفتگی است.
١٢. از كودكی فرزندتان را تحت فشار برای رفتن به مدارس نمونه نكنيد.

١٣. كودك شاد امروز انسان خوشبخت فرداست. كودك دانشمند امروز، انسان مضطرب فرداست كه شانس پيشرفت در بسياری از زمينه های احساسی رو از دست داده است.
١٤. كودكی كه خواندن و نوشتن بلد است و به كلاس اول می رود تنها بی حوصلگی و خستگی را از سال اول می آموزد.

١٥. خام تبليغات صاحبان مهد كودك، يا كلاسهاي آموزشي نشويد كه ميتوانند از فرزند شما نابغه بسازند و با آسيب به فرزندتان جيب آنها را پر پول نكنيد.
١٦. شش سال اول زندگی كودك تحرك مهم ترين دليل رشد است، كودكان را به جای پارك پشت ميز ننشانيد.
١٧. هر نوع آموزشی با بازی و تحرك و شادی برای كودك بسيار عالي است. می توانيد هر آنچه كه لازم می دانيد را با بازی به فرزندتان بياموزيد.

 

 

مهارت های فرزندپروری آموختنی است

عارفه منجم / درودها

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی