امروز

دوشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۳۹۸

  ساعت

۱۳:۵۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

با آشنایی با عواطف هیجانی کودک تان در ارتباطات موثرتر رفتار نمایید و دنیای او را بهتر می شناسید.

کودک در بیان و اظهار حالات عاطفی اش در سن ۶-۸ سالگی صمیمی و آزاد است و گاهی دیده می شود که این عواطف را تا حدودی کنترل می کند و به آنها رنگ اجتماعی می دهد.

کودک ۹-۱۱ ساله نیاز به استقلال دارد و این نیاز از طرف بزرگترها نادیده گرفته می شود و همین امر موجب تضاد و اختلاف بین پدر و مارد و کودک می گردد.

کودک ۶-۹ ساله به تشویق و توجه نیاز فراوان دارد و تشویق غیر منتظره اثر مثبت تری نسبت به تشویق مورد انتظار در روحیه کودک می گذارد.

کودک ۶-۹ رضایت و خوشحالی معلم خود را دوست دارد و برای جلب رضایت او ، حاضر به هر گونه تلاش است.

در کودک ۹-۱۲ ساله وجدان اخلاقی کودک رشد می یابد و معلم با بیان غیر مستقیم و از ورای قصه و شعر مفاهیم اخلاقی را برایشان بیان کند.

کودک در این دوره یاد میگیرد که روابط در خانه فردی تر و عاطفی تر و در مدرسه جمعی تر و منطقی تر است.

پسرها بیش از دخترها در این دوره پرخاشگری می کنند، البته الگویی که به آنها ارائه می شود در ایجاد و تثبیت پرخاشگری موثر است.

۷-۱۲سالگی کودک آشکارا گریه نمی کند ولی گریه اش از ته دل است.

دوگانگی روانی دارد، بعضی روزها شاد و بعضی روزها ناشاداست.

از تراشیدن مداد و تیز کردن نوک آن لذت می برند.

حس تشخیص و تمیز در او بیشتر است و به خواندن علاقه نشان می دهد.

بعضی روزها قدرت یادگیری مطلب را خوب دارد و بعضی روزها همه چیز را فراموش می کند.

طبق نظر هانت کودک در این سن فردی عینی است انگیخته عمل می کند، فوری واکنش نشان می دهد، سریع جواب می دهد و در برابر مشکلات کم تحمل است، قدرت حل مساله ندارد و محیط علمی را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی