امروز

دوشنبه, ۱ مهر , ۱۳۹۸

  ساعت

۱۵:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

 

رفتارها و ارتباطات مدیران : رفتارهای متمرکز به کار و بر روابط

یکی از یافته‌های تحقیقاتی قرن گذشته نشان می‌دهد که دو نوع رفتار در رهبران (یا مدیران) وجود دارد که تاثیر به سزایی در اطرافیان دارد. رفتارهای متمرکز به کار و متمرکز بر روابط. درست بعد از جنگ جهانی دوم، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه میشیگان دو نوع رفتار مدیران را کشف کردند که به طور مستقیم بر اطرافیان تاثیر می‌گذاشت.

 

 

اولی رفتارهای متمرکز بر کار بود. این‌ها رفتارهایی هستند که ساختار فقط کاری دارند، برای مثال ایجاد روش های عملیاتی، تمرکز بر اندازه گیری نتایج، تصمیم گیری های مهم و غیره. دسته دوم رفتارها، ارتباط بین مدیر و کارمندان او است. این رفتارها شامل نگرانی درباره احساسات و نیازهای زیردستان، قدردانی کردن، اهمیت دادن به تصمیم آن‌ها و تقویت عزت نفس می‌باشد.

 

 

مدیران باید خود را ارزیابی کنند تا بدانند که کدام رفتار را بیشتر انجام می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که مدیران ممکن است یکی از رفتارها را بیش از دیگری انجام دهند. بعنوان مثال اگر یک مدیر با ارزیابی خود به این نتیجه برسد که رابطه نوع دوم را با کارمندان خود ندارد، برای حفظ تعادل سعی در ایجاد رابطه‌های شخصی می‌کند که ممکن است به قول خودمان منجر به از آن طرف بام افتادن شود.

گاهی نتایج تحقیقات ساده مهم هستند، زیرا آنها به الگوهای رفتاری ما در محل کار کمک می‌کنند. بهترین رهبران می‌دانند که همیشه می‌توانند خود را ارتقا دهند. آن‌ها در مورد آنچه که انجام می دهند و کمبودهای خود آگاه هستند و تلاش می‌کنند تا به طور مداوم بهتر شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی