امروز

دوشنبه, ۱ مهر , ۱۳۹۸

  ساعت

۱۵:۴۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

 

در ادامه مطالبی مبتنی بر اخلاق گفتگو: رعایت اصولی مبتنی بر اخلاق برای ارتباطات سودمند را با هم ادامه می دهیم.

 

۱۳- همواره فهم مان را از آن چه می شنویم، با گوینده ی سخن چک کنیم تا متوجه شویم آیا مراد گوینده را آن چنان که او می خواسته است دریافت کرده ایم.
۱۴- در باره ی دیگران، پیش داوری نکنیم و از فرد مقابل بخواهیم ابهامات سخنانش را برطرف نماید.

۱۵- به نتایج منطقی و اقتضائات سخنان مان وفادار باشیم.
۱۶- چنان چه متوجه اشتباهات مان شدیم، نه تنها بر آنها اصرار نورزیم بلکه بر اشتباهمان اقرار کنیم.

۱۷- تمام تلاش مان را بکار ببندیم تا مبادا موضوعات اندیشه ای و مسئله های مورد گفت و گو به مسئله ی شخصی تبدیل شود.
۱۸- زبان احساسات و عواطف را کنترل نماییم و از بروز خشم جدا جلوگیری کنیم.

 

 

۱۹- مواظب باشیم بر فرد مقابل اتهام وارد نکنیم و از زدن هرگونه برچسب زدن خودداری کنیم.
۲۰- در طول مسیر گفت و گو، آرامش را حفظ کنیم و از عجله کردن برای پاسخ دادن بپرهیزیم.

۲۱- فرد مقابل را حریف خود نپنداریم بلکه او را هم اندیشی تلقی کنیم که قرار است مسیر حقیقت را با هم طی کنیم.
۲۲- همواره احتمال دهیم که دست کم بخشی از ایده های ما اشتباه است و آماده باشیم که آنها را با ایده های درست جابجا کنیم

۲۳- شجاعت گفتن واژه ی “نمی دانم” را در خودمان تقویت کنیم. زیرا در جریان گفت و گو ممکن است مسئله هایی مطرح شود که از حیطه ی دانش ما بیرون باشد.

 

عارفه منجم – درودها

 

سعی نماییم با رعایت این اصول در ارتباط مان اخلاقی باشیم و از گفتگوها لذت ببریم و بیاموزیم و لحظاتی شاید برای اندیشیدن فراهم شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی